2008-09-29

Back To Plastic! Not Fantastic!

Var på iksu idag och tränade på det eminenta klättergymet/bandyhall med matcher varje dag. Jag ska inte gnälla på det fina inomhusstället som finns här. Ibland, läs ofta, är det omöjligt att få en kontinuitet i träningen om man tränar själv. Idag var det till och med svårt att få ihop uppvärmningen, ja det gick inte ens. Det var folk på hela "uppvärmningsytan" och läktaren full av snälla föräldrar som hejjade på sina barn som satsar hårt i bandy. Väggen hade mycket folk och det gick bara inte.

Jag vet att jag inte ska gnälla. Väggen är en repvägg och har många leder för klätterpar. Bouldertaket är inte min kopp the. Därför fick jag anpassa mig till att köra 5-10 moves modellen emellan klätterparen. Det kan gå, sålänge man är ensam och annamar den iden. Så var det inte idag. Jag gav upp efter uppvärmningsklättringen, gick och körde minutträning och blåste hem.

Jag tillägnar den här låten till Iksus klätterhall.
Don't Think Twice, It's Alright - Bob Dylan

Inga kommentarer: