2008-02-03

Träna uthållighet

Jag har flyttat till umeå för ganska exakt två månader sedan och bestämde mig för att gå en klättertränings kurs. Kursen leds av Carlos Cabrera och är väldigt informativ och bra. Kurs tillfällena är 3 st och mellan kursensgenomgångar så ligger det individuella träningspass. De första 4 veckorna tränas det uthållighet och varje pass utökas med 100 moves. Jag började på 300 moves och bör sluta på 900 moves innan sista veckan som är vilovecka med 300 lite hårdare bouldermoves.

Träningen känns mycket bra och jag känner att jag fixar 100 moves ökningen varje träning. Dock tar det en nedrans tid att få ihop så många moves, speciellt om det är fler än två som klättrar på väggen. Händerna får en del stryk, mest blåsor, men inte mer än att det går över, än så länge.

Nåväl, jag ser fram emot morgondagen. 700 moves....

Inga kommentarer: