2008-02-14

Vila, styrka!

Förra veckan slutade på 800 moves. Jag fick avväga att sluta där då jag började känna av en axelsmärta. Jag vill inte gärna dra på mig nått onödigt ont inför säsongen. Så rehabilitering infördes från torsdag till tisdag med vila, stretch och träning av antagonister. Rehabiliteringen hjälpte bra och fortsatt verksamhet sker med god uppvärmning och fortsatt streckning efter passen.

I tisdags var jag och tränade. Efter tre veckor med uthållighetsningsträning märkte jag att jag orkar mycket mer på väggen. Bouldring på överhäng känns inte längre som ett styrkeproblem utan mera som ett tekninkproblem, vilket är bra. Då är det bara tekninken som behövs, och den kommer ju med tiden.

Den här veckan har jag i övrigt varit trött och skjutit på träningen lite, så ett pass ligger imorgon och ett pass på lördag eller söndag.

Inga kommentarer: