2008-06-05

Appache indian

Innan jobbet igår åkte jag och Anders med Dexter till Starrberget. Vi tänkte ge oss på Appache indian (5c). Leden har ett instegscrux för korta (170cm) och sedan är den trevlig. Vi jobbade loss insteget och fortsatte upp mot andra bulten. Efter lite om o men så var det också löst. Nu skulle vi till 3e bulten, sista innan uttopningen. Helvete vad långt det var till tredje bulten från andra. Ett misstag från tredje bulten innebär nästan ett markfall. Jaja tänkte jag då det var jag på klippan just då, och fortsatte något enstaka move uppåt. Nej, helt plötsligt får jag bultnojja. Jag vill inte lägga ett fall och jag kommer inte längre. Vafan ska jag göra nudå. Jag söker med ljus och lykta efter en escape. Åh en bult som sitter på armavstånd på lennart svan leden. Jag klipper den och får åka ner för att begrunda mina svagheter.
Igentligen var det gott om grepp och steg mellan bultarna men avståndet satte griller i huvudet på mig. Jag har sekvenserna i huvudet och är säker på min styrka. På lördag sitter den som en smäck.

Inga kommentarer: