2008-06-23

Förbannade pissregn (hoppa o pessa)

Idag skulle jag till I20 stenen efter jobbet för att bouldra lös på några lätta problem. För att komma igång igen med klättringen efter nästan tre veckors axelvila, såg jag fram emot sessionen. Men i helvete heller. Regn förstörde allt, allt och allt. Jg bestämde mig medans jag tankade bilen för att åka till Obbola och spana in de slopiga problemen som skulle finnas där. Kanske skulle det även finnas något torrt. Jag kom fram till en häftig bouldervägg med slopiga highballs som var precis plaskvåta. Kul med våta slopers på tre meters höjd, ensam och rädd? Nej tack, inte idag, kanske en annan dag.
Nåväl, jag hade lokaliserat spoten med fina problem. Jag begav mig hemåt med lite tråkiga styrkeövningar framför mig.

Imorgon regnar det banne mig inte all mighty!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Bjöörn!

Nja händer inte mycket, ska väl på West Coast Riot på torsdag i Götet. Själv då? Nordfronten lugn?