2008-06-24

Inget regn, bara boulder (Karlsvik, Obbola)

Idag åkte jag till den slopiga klippan igen vid karlsvik. Den var inte blöt men regnet kunde när som helst komma. Äntligen kunde jag klämma sten igen efter så många dagar i vila. Jag gick på den lättaste, oljespill (4c) oh vad gott. Sen gick jag på, kommunens starke man (5a). Den var mycket trevlig för att ligga i nedre 5 registret. Slopers är kul helt enkelt. Sen gick jag efter väggen och spanade. Jag kikade på några fina problem men vågade inte riktigt eftersom jag var ensam. Det mesta i Karlsvik är highballs, riktigt långa boulderproblem. Men jag hittade sen nått jag var ute efter. Aftonvalsen (5b). Det stod inget i föraren om problemet och gjorde inte så mycket väsen av sig. Men ack vad text kan ljuga. Aftonvalsen bjöd på gediget, frustrerande motstånd. Jag kunde inte toppa ut hur mycket jag än ville. Men till slut kom jag på det och nu har jag dansat färdigt, för den här gången.

3 problem tickades.
  • Oljespill (4c)
  • Kommunens starke man (5a)
  • Aftonvalsen (5b)

1 kommentar:

Anders Sandström sa...

Vill också:(

Kände ett plötsligt sug efter lite boulder. har en del ogjorda problem här hemma som nog måste klämmas på vid tillfälle.

Tick är skoj i alla lägen!