2008-03-05

Hård bouldering och mat

Idag när jag var och tränade så fläskade jag på ordentligt för att hinna hem till tvättiden. Det var jävligt skönt att kräma på och tänka på att inte gå över en sekund i vilopauserna. Träningen blir stressigare men den känns mer. Svetten tvingades fram och mer krita gick åt.

Det stora problemet med min träning just nu är att jag inte äter rätt. Jag äter mest för att "tanka". Maten ska in snabbt och allt annat ska göras istället. Jag brukar äta på jobbet och lite hemma. När jag tränar smetar jag i mig en frukt efteråt och hoppas på det bästa. Vafan, allvarligt så vet jag bättre.

Såhär ser min matsedel ut när jag jobbar förmiddag.
Frukost 0430
Fika 0800
Middag 1010
Fika 1230
Nått efter träning 1600
Kvällsmat ???

Om jag jobbar eftermiddag
Frukost 0900
Nått efter träning 1130
Middag 1200 (Om någon alls)
Lunch 1700
Fika 2000
Fika 2200
Kvällsmat 0030

Nu är det slut med slentrianätandet.
MÅL: Ät riktig mat Lunch och Middag ordentligt. Ät Riktiga mellanmål och skippa mat på kvällen. Äta en frukt istället för en godisbit på kvällen.
BELÖNING: Piggare, mer ork under träning, en godbit på helgen.

Kom ihåg. "Det är inte målet som är det viktiga! Det är vägen dit"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bjöen, ät frukost som en Kung, middag som en prins. Men kvällsmaten ska du äta som en tiggare ;)

Anonym sa...

Ey när kommer nästa inlägg? :D