2008-03-14

Missade Kurser och ett Jävlar annama

Idag kom jag underfull med att jag missat tredje och sista delen på klätterträningskursen jag går/gick. Eller vad man nu ska kalla det för att jag gjorde? Jahapp, inget att göra år det än att rycka upp sig och kolla igenom materialet och se vad man missat. Styrkeuthållighet, ajjemen. Detta kommer bli fett kul. Långa jobbiga pass med mycket mjölksyra. Repleder och skavda händer, det är härligt.

Nu är snart säsongen här och jag är taggad till tusen att komma ut. Imorgon eller idag igentligen (söndag) var ett repteknikpass egentligen inplanerat. Tyvärr satte vädret stop för morgondagens bravader och ett pass inomhus på rep fick ta rollen som substitut. Att säsongen snart kommer är ju gott, tänk att få göra anmarschen till klippan igenom skogen och sen kitta upp sitt rack i skuggan av en solhet klippa. Fyfan vad gott. Någon månad kvar av intensiv inomhusträning kvar bara. Jag hoppas på mindre ont i leder och skadefria dagar fram till sommaren. Den som väntar på något gott.



Lite inspiration i vinterns blask


Lite hård bouldering får petzl bjuda på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fi fan, det låter som om Björn börjar få vårkänslor där uppe tror ja? :D