2008-05-15

En bit på vägen

Idag var jag inne i den eminenta affären här i umeå och handlade. Butiken heter Utebutiken och personalen har i mina ögon mätt, det bästa och trevligaste bemötande man kan få. Butiken har det mesta i klätterväg men även allt annat man kan tänka sig behöva för ett aktivt uteliv. Det är bra lokaler och mysig stämning där inne.

Jag hade bestämt mig för att inhandla fler QDs och två 60 slingor till mitt rack och eventuellt lite kil. Det blev 6 nya fina black diamond QDs med wiregrindar. Tyvärr hade de bara kilar och inga häxor så då lät jag tradracket vänta. Känns onödigt att lägga pengar på grejjer man inte kommer använda förren man har allt det man behöver. Hade väl ändå klarat mig fint på 1-13 kil men häxor är fina grejjer, och funkar lika bra som friends. Dessutom är häxor billigare.

Jag fick även rabatten som medlemmar i ukhk får trots att jag inte fått något medlemskort från föreningen än som styrker mitt medlemskap. Det är ett stort plus i kanten att butikens personal litar på sin kund.

Mitt betyg för butiken är 8a+

5 kommentarer:

Anders Sandström sa...

Trevligt med lite nya prylar att slita på :).

Blir till att provköra på lördag.

Anders Sandström sa...

Och håller helt med om det höga betyget på både butik och bemötande. Fantastiskt trevliga och tillmötesgående på allt som har med friluftsliv att göra.

Anonym sa...

haha va fan är en häxa? Går den äta? Men bra betyg! Du måste vara nöjd. När kommer du igen?

Björn Karlsson sa...

Man kan nog äta en häxa. En häxa är en typ av kil som funkar lika bra som en kamsäkring. Dock är den lite krångligare att sätta. Plus är att den är billigare. Du får ett set häxor för samma pris som en friend. Namnet häxa kommer från hexentrics. Den är 6sidig och asymetrisk och därmed kilar den bättre och kan anvädas i raka sprickor.

Anonym sa...

Klart att du får fler häxor jämfört med en friend!
En Friend är ju helt klart värd minst 6 ggr mer än en häxa ;)

Kram Stora syster P