2008-05-24

Ännu en bit på vägen (5c+)

Igår tog vi tag i våra problem. Jag och Anders hade stämt träff med våra nemesis, Bart Simpson och Sylvester Stalone. Kl 0840 träffade vi dom vid starrberget. Morgonen var kall, men en varm förmiddag skulle nalkas denna ljuva dag.

Anders hade länge letat efter de svaga punkterna på Bart Simpson. Igår kunde han leverera en fantastisk show med en lysande teknik. I andra ronden föll Bart och kastade in handduken. När Anders stod där och betraktade sin Nemesis som låg utslagen på marken lyste solen upp marken där vinnaren stod. Jag kunde se sötman av vinst i Anders ögon.

Så var det jag och Sylvester som skulle mötas i en fight som vi sett fram emot länge. Under 3 veckor har jag tampats med Sylvester Stalone. Jag har letat efter hans svagheter, funderat över hans rörelser och accepterat hans styrka. Igår tog jag nytta av mina erfarenheter och kunde på tredje försöket nedlägga min fiende som hållit mig sömnlös i evigheter.

När vi med segern i famn packade ihop våra saker beslutade vi oss för att inte ge oss på några andra i området. Vi satte oss i solen och sög på sötman. Den varma sommarluften kom lagom efter våra framsteg och värmde våra kalla fingrar.



Ps, grattis Anders på födelsedagen. ds

2 kommentarer:

Anders Sandström sa...

Tack så mycket!

Det var tur Bart satt innan 30 kom. Känner mig nu allt för gammal för något inom 5-registret. 4:or here I come.

Björn Karlsson sa...

haha, beat them up!! Varför bli bättre när man kan klättra 4or bra?