2008-05-18

En lördag på Starrberget

Igår åkte Jag, Anders och Danne till Starrberget för att klättra. Det var första gången för Danne att prova på klättring. Vi gav oss på Dumbo (3) som uppvärmning och leden blev även Dannes första.


Glada i hågen gick vi på Bart Simpson igen, en led som är balansig och fördjävlig i vissa fall. Jag ledde den och satte topprep. Sedan så nöttes den av Anders till förbannelse. Jag förväntar mig en redpoint vid nästa besök.

Vi gick sedan på Metallica (4) Och den är trevlig med fina mjuka händelser.
Danne gav sig senare på denna och visade en stilstudie i jympadojjor som heter duga. Mäktigt imponerande av en rookie med löpardojjor att ge sig på och sända leden.











Jag tror faktiskt man kan säga att det var Dannes dag igår.













VART ÄR JUDGE DREDD?? (Ett sidoprojekt av pinsamhet)
På vägen hem beslutade vi oss för att besöka klippan Judge Dredd. Jag och Andreas har sökt denna klippa förut men missade avfartsstigen som leder till klippan. Den här gången skulle vi minsann finna stigen och hitta klippan. Vi fann en stig, en klippa men inget klätterbart. Jag vet inte hur vi ska göra för att hitta till Judge Dredd? Måste vi göra det till ett projekt? Hur många dagar behöver vi? Hur mycket mat? Ja, det är frågor vi måste tampas med i veckor framöver.

2 kommentarer:

Anders Sandström sa...

Fina bilder där Björn. Känner ett sug då man ser dom. Dock ser det varmare ut än vad det var...brrr.

Björn Karlsson sa...

Isande värme. Jaja, bra stick var det ivargefall.