2008-05-14

Uppdatering av standardrack till tradrack

Jag har funderingar på att uppdatera mitt rack till ett mindre tradrack. Jag har nu ett rack helt utan kilar och bara några få QDs.

På önskelistan står.....
  • Wild country Quickdraws 6st
  • Black Diamond Stopper Set Pro 1-13 alt, Wallnuts set No, 1-11
  • Wild Country Rockcentrics dyneema set 3-9
  • 2 st slingor 60cm


Jag har 4 QDs som jag kan sätta slingor i för räckvidden. Jag har redan 2st slingor för ändamålet men behöver ytterligare 2st. Hmm, mycket vill ha mer. Eller hur är det?

Ordlista
-Quickdraws/QDs/Expressslinga/Kortsling = karbiner kopplade i en kort slinga, används direkt i bult eller i en kil.
-Kil = Kil som använd som säkring i klippan, kopplas sedan till repet via karbin alt QD
-Slinga = Allt i allo sak. Används till QDs, standplatser, ankare m,m

3 kommentarer:

Anders Sandström sa...

Inga friends på önskelistan? En önskelista är ju alltid en önskelista :)

Björn Karlsson sa...

Haha, ah felformulerad lista. Öh, potentiell inköpslista??

Anders Sandström sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.