2008-05-08

Hemkommen efter semester med kjugetripp

Idag har jag varit hemma i tre dagar efter hemkomsten från lite semester. Jag och min sambo åkte hem över långhelgen. Jag och Peter passade då på att besöka Kjugekull i Skånes fina sommarvärme.

Vi hade tänkt att vi skulle köra en tjugo på kjuge 5+. Vi klämde väl på 7-8 problem och satte 3-4 st var innan vi fick nog och tog Kjuge i egen besittning.
Vi tog oss till den soligaste sektorn och spontanklättrade det som så nice ut. Efter ett tag kom regnet och vi var genomtrötta och bestämde oss för att ge upp. Vi tog våra paddor och gick för att titta på Forza och Linds Långa Linje innan vi skulle gå hem.




Problemen som jag skickade under dagen var...
Baguette (L), Ballen (L), Cannon (L), Crepe (L), GT-sprickan (L), Jag har sett killar i fontan göra det här utan händer (L), Sprickan (L), Ostbågen (5), Highway to hell (5+), Kanon (5+), Tripp (5+)

Sammanfattat var det en mycket trevlig dag på kjuge. Det var skönt att komma från halv kalla umeå och ner till solsomriga skåne och få klämma sten av bästa kvalite. Även om prestationen inte var på top så var det ändå klättring med bästa möjliga förutsättningar.

Inga kommentarer: